Circus Mikkenie

In 1947 kreeg Louis Weijts de opdracht voor de enorme 45 meter brede façade van circus Mikkenie te ontwerpen en beschilderen.
Opa de Groot werd beschilderd. De tent werd gemaakt door de firma Ribbens.
Natuurlijk ben ik erg trots op wat mijn opa toen gepresteerd heeft 🙂

Opa de Groot

Opa de Groot

Zie hieronder de originele offerte:

De uiteindelijke facturen:

En het prachtige resultaat:

Een krantartikel:

Bronvermelding: Louis Weijts plaatste de foto’s in 2015 op FB

Het ontstaan van het ‘Cabrio virus’ van Rene

In mijn vroege jeugd was mijn vader al verbonden aan het autovak.
Hij begon bij Autobedrijf Mazairac (Opel) in Bergen op Zoom zijn ‘automobiel’ carrière.

Garage Mazairac

Garage Mazairac, Bergen op Zoom

Garage Mazairac

Garage Mazairac, Bergen op Zoom

Hierna ging hij (ik meen rond 1965) bij Van Rijckevorsel (Renault) in Bergen op Zoom (Kastanjelaan 65) aan de slag als recepionist.
Vanzelfsprekend werd er toen Renault gereden (zie de Renault 4 met mijn broer op de foto hieronder.

Garage van Rijckevorsel

Garage van Rijckevorsel, Bergen op Zoom

Gabrie met de Renault 4

Gabrie met de Renault 4 voor de flat aan de Augustalaan 224 te Bergen op Zoom

Ik herinner me nog goed dat mijn pa een cabrio had. Hij had een Renault Floride, welke een harde en een zachte kap had.
Als klein ventje was ik daar al niet bij weg te slaan…

Rene met de Floride op de Heide

Rene met de Renault Floride op de Heide

Pa en ma met de Floride op de Heide

Pa en ma met de Renault Floride op de Heide. Toen kon je nog de Heide zelf oprijden.

Ook mijn Opa de Groot reed natuurlijk Renault, een 4 CV van het eerste type en later een Renault Deaphine als ik mezelf niet vergis.
Maar het liefste reed ik natuurlijk mee met mijn pa en zijn Renault Floride.

Opa de Groot met zijn Renault 4 CV

Opa de Groot met zijn Renault 4 CV

Rene en pa met de Floride

Rene en pa met de Floride

Later werd van Rijckevorsel Chrysler/ Simca/ Matra dealer en veranderde de naam naar ‘Bergse Automobiel Maatschappij‘.
Chrysler France werd in de jaren 80 overgenomen door Peugeot en vanaf toen heette het Talbot.
Niet lang daarna betekende dit o.a. het einde van de Bergse Automobiel Maatschappij, alwaar mijn pa het inmiddels tot Adjunct directeur geschopt had.
Na een kort uitstapje naar de Horeca en KPN lonkte de automobielwereld toch weer en ging mijn pa aan de slag bij een gecombineerd Nissan en Honda dealerschap (Rien Bartels in Heerle).
Een paar jaar later is hij overgestapt naar de Suzuki dealer van Bergen op Zoom (Autobedrijf Centrum, eigendom van Sjaak Bartels de broer van Rien).
Hier heeft mijn pa tot aan zijn pensioen met veel plezier gewerkt en de contacten met Sjaak zijn nog steeds niet verloren.
Zo kwam hij laatst met de nieuwe Suzuki Jimny langs bij mijn ouders.

Pa en Ma

Pa en ma met de Suzuki Jimny 2019

Opel Tigra TT Sport

Mijn Opel Tigra Twin Top Sport. Haven Tholen.

 

Na een zomer lang gebruik gemaakt te mogen hebben van een Volkswagen Kever cabrio van een toenmalige kennis van ons, ontbrandde het virus weer bij mij.
Kort daarop werd een Opel Tigra Sport aangeschaft. Deze heeft lang en veel plezier opgeleverd.
Inmiddels hebben we een Renault Wind cabrio en is de cirkel weer rond.

Mijn Renault Wind

Mijn Renault Wind 4-8-2019

Mijn Renault WInd

Mijn Renault Wind 4-8-2019

Hittegolf in Nederland

Renault WInd, Oesterdam Tholen

Gelukkig kunnen we genieten van de Renault Wind deze zomer, met temperaturen tot zelfs 41 graden Celcius.
Airco is ook gerepareerd (was nog garantie) en dat is soms ook lekker met deze temperaturen.

Winddeflector Renault Wind

Rene liep na aanschaf van de Renault Wind tegen het probleem aan dat de originele windschermen voor de Renault Wind niet meer gemaakt worden en dus niet meer leverbaar zijn.
Aangezien het open rijden een behoorlijke luchtstroom ontwikkelt, welke door de achterruit terug wordt gekaatst, zijn we op zoek gegaan naar een oplossing.
We kregen deze 2 tips:

  1. https://www.amazon.com/Windscreen-Wind-Deflector-Convertible-Cars/dp/B07G7K3T8L
  2. https://airstoper.com/

Geen van beide oplossingen vonden we niet echt passen op of bij de Renault Wind, dus besloten we op zoek te gaan naar een andere oplossing.
We kwamen bij de zoektocht terecht bij http://www.cabriodesign.nl/ en vonden in Lodewijk een zeer behulpzame leverancier.
Lodewijk bekeek het ontwerp van het originele windscherm en de daarbij horende bevestigingspunten en maakte een prototype van MDF, waarmee we samen een testrit gemaakt hebben.
De luchtstroom was een heel stuk minder en dus was de test geslaagd! Hierna hebben we het prototype nog wat aangepast zodat het qua design beter zou passen bij de Renault Wind (er is alleen maar meer materiaal toegevoegd, zodat er een groter oppervlak ontstond).
De winddeflector is in productie genomen en inmiddels gemonteerd en we zijn er heel erg tevreden mee!
Ze zijn inmiddels te bestellen op de website van Cabriodesign.nl of per mail via info@cabriodesign.nl (prijs € 99,- incl. verzendkosten voor Nederland en/ of België).

Winddeflector Renault Wind by Cabriodesign.nl

Winddeflector Renault Wind by Cabriodesign.nl

Winddeflector Renault Wind by Cabriodesign.nl

Winddeflector Renault Wind by Cabriodesign.nl